azzesblogg

Alla inlägg under oktober 2012

Av Azlan - 20 oktober 2012 18:48

Ja här har det hänt grejer, undrar om jag ska ta dom bra eller dåliga nyheterna först....hmmmm....

 

Jag börjar med dom dåliga.......

 

Jag har SKADAT mej   . Jag har på något vis lyckats med att rycka bort ena klon på framtassen och ni kan gissa vad det blödde. Natt till torsdagen så tyckte jag att husse å matte knödde för mycket på mej, så jag bestämde mej för att gå ut å lägga mig i min bur. Gled ur sängen, gick sömndrucken ut till mitt rum å in i buren, vad som hände sen vet jag inte riktigt, men ont som f-n gjorde det i alla fall. Husse kom direkt ut till mej i köket, när han hörde mej skrika. Å där möttes han av mej, skakandes och blödande från tassen. Husse ropade på matte, som också kom upp direkt (å hon brukar var seg att komma ur sängen   ) hon hämtade papper till husse, för han skulle kolla vart jag blödde ifrån. Å vad gör matte då, JO, hon var tvungen att lägga sig på golvet för att inte svimma (jäkla mes) medans jag låg hos husse å nästan var döende (enligt mej i alla fall) Å sen när matte äntligen kommit upp från golvet fick hon gå å hämta skurmoppen å skura köksgolevet rent från blod. Å är hon torkar i mitt rum, vad hittar hon då? Jo, min klo...

 

VARNING FÖR LÄSKIGA BILDER   

 

 

 

Husse fixade snabbt bandage på mej och eftersom oktober är en "rosa" månad, så är jag också med å stödjer Rosa Band(ag)et   

 

 

 

Och om ni är nyfikan på hur min tass ser ut (MOSTER, svimma inte nu    å jag vet att du kommer få ont i knäna, men tänk vad ont JAG har då)

 

 

 

Och nu byter vi samtalsämne, vi tar dom bra nyheterna.....

 

Jag ska bli PAPPPA! Och den otroligt snygga mamman heter Vårforsens Sara Snöstorm. Hur många mini Azlan det blir vet vi inte, min favvo vetrinär var sjuk i förrgår när dom skulle röntga Sara. Men jag, och även husse, matte å stormatte, håller alla våra tassar å tummar att det ska bli många. Jag kommer att uppdatera er när jag vet hur många det blir, å när "vi" ska ha 

 

 

  Vårforsens Sara Snöstorm   

 

Det var allt för den här gången, ha nu en riktigt underbar lördaskväll.

 

Nosgos Azze

 

Ovido - Quiz & Flashcards